LAATSTE ARTIKEL De revolutionaire ontwikkeling van de CO₂-markt Lees artikel

2018 SUCCESVOL JAAR VOOR DE DGB GROUP; PUBLICATIE JAARVERSLAG UITGESTELD

De DGB Group heeft het jaar 2018 succesvol afgerond. Wij zijn trots om te vermelden dat de begroting voor 2018, die eind 2017 is gepresenteerd aan de aandeelhouders is gerealiseerd. De bedrijfsresultaten voor afschrijvingen (EBITDA) is gestegen met € 1,843 miljoen tot € 1,669 miljoen in 2018. De bruto omzet inclusief energiebelastingen is uitgekomen op € 27,654 miljoen en de netto omzet is uitgekomen op € 15,574 miljoen. De bruto marge is € 5,984 miljoen. Uiteindelijk is de nettowinst ten opzichte van 2017 gestegen met € 1,328 miljoen tot € 0,433 miljoen. Daarnaast is de kasstroom uit bedrijfsactiviteiten toegenomen tot € 1,460 miljoen en de netto kasstroom uit operationele activiteiten is toegenomen tot € 1,101 miljoen.

Naast de financiële successen heeft 2018 voor de DGB Group in het teken gestaan van de integratie van de in 2017 overgenomen bedrijven. Wij zijn verheugd te vermelden dat deze integratie succesvol is geweest. Door de organisatiestructuur toekomstbestendig te maken, hebben wij in 2018 verder kunnen focussen op innovatie op het gebied van softwareontwikkeling. 2018 heeft de DGB Group klaargestoomd voor verdere groei en wij zien de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.

DGB Group had graag vandaag de jaarcijfers gepubliceerd, echter heeft de controlerend accountant accon avm vandaag medegedeeld haar werkzaamheden nog niet te hebben afgerond. Door deze mededeling van accon avm wordt de publicatie van de jaarcijfers uitgesteld, zodat over zeven dagen tot publicatie gekomen kan worden. De raad van bestuur betreurt de gang van zaken, zeker omdat het team van DGB Group zich volledig heeft ingespannen om uitstel van publicatie te voorkomen.