DGB-Group-N.V.-Persbericht-28-juli-2016

Persbericht – 1e halfjaarcijfers 2016

INHOUDSOPGAVE

Pagina

1. Halfjaarverslag 1 januari 2016 tot en met 30 juni 2016 2 2. Bestuursverklaring 4 3. Halfjaarrekening 1 januari 2016 tot en met 30 juni 2016

3.1 Geconsolideerde balans per 30 juni 2016 5 3.2 Geconsolideerde winst-en-verliesrekening 6 3.3 Geconsolideerd kasstroomoverzicht 7 3.4 Geconsolideerd overzicht mutaties in het eigen vermogen 8

1. Halfjaarverslag 1 januari 2016 tot en met 30 juni 2016 Toelichting op de halfjaarcijfers

Het streven van de Verenigde Nederlandse Compagnie NV (lees hierna: VNC NV) is  om doelgericht bedrijven te acquireren, op te schalen en uit te bouwen. Daarbij staat  de autonomie van deze deelnemingen centraal. De strategie van VNC NV moet leiden  tot een groeiende winst per aandeel, een stijgende dividendstroom en een hogere  koers per aandeel. Bepalende criteria voor de overname van een onderneming zijn dat  de onderneming:

• Begrijpelijke activiteiten heeft;
  • Positieve cashflow genereerd;
  • Bijdraagt aan een groeiende winst per aandeel

In de eerste helft van 2016 heeft VNC NV € 37.000 aan kosten gemaakt om de  strategie verder uit te werken. De balans per 30 juni 2016 bestaat hoofdzakelijk uit  liquiditeiten. In de eerste helft van 2016 heeft VNC NV de strategie nader uitgewerkt  en zijn ten behoeve van het halfjaarverslag geen belangrijke gebeurtenissen te  rapporteren die effect hebben op de halfjaarrekening.

Transacties verbonden partijen

In het eerste halfjaar hebben geen transacties met verbonden partijen plaatsgevonden  die materiële gevolgen hebben gehad voor de financiële positie of de resultaten.

Gebeurtenissen na balansdatum

Er zijn geen gebeurtenissen na balansdatum die in het halfjaarverslag vermeld moeten  worden.

Algemene zaken

Op de tussentijdse financiële overzichten is geen accountantscontrole verricht. Zolang VNC NV nog geen activiteiten heeft, is er geen intern

risicobeheersingssyteem en controlesysteem operationeel. Voor de komende zes  maanden voorziet het bestuur op dit moment geen risico’s die in dit halfjaarverslag  gerapporteerd moeten worden.

1. Schaaij, CEO

T.J. de Vries, Voorzitter RvC

1. BESTUURSVERKLARING

Grondslagen halfjaarverslag

Het halfjaarverslag is opgesteld in opdracht van de Raad van Bestuur bestaande uit de  heer G. Schaaij (CEO) en de Raad van Commissarissen bestaande uit de heer T.J. de  Vries met inachtneming van dezelfde grondslagen van waardering en  resultaatbepaling zoals toegelicht in de jaarrekening 2015 van de vennootschap en de  IAS 34.

De consolidatiekring bestaat uit VNC NV en Verenigde Nederlandse Compagnie BV.

Getrouw beeld

Het halfjaarverslag geeft een getrouw beeld omtrent de toestand op de balansdatum en  de gang van zaken gedurende de eerste helft van het boekjaar van VNC NV en de met  haar verbonden onderneming, waarvan de gegevens in het halfjaarverslag zijn  opgenomen. Tevens geeft zij een getrouw beeld van de verwachte gang van zaken op  het gebied van de investeringen, de omzetontwikkeling en de rentabiliteit zoals  hiervoor reeds beschreven. Aangezien op dit moment nog geen activiteiten in VNC  NV zit is geen sprake van investeringen en omzet.

Overige

Op de financiële overzichten in deze halfjaarcijfers is geen accountantscontrole  verricht.

De vennootschap en haar dochteronderneming heeft geen specifieke  seizoensgebonden of cyclische activiteiten. Het halfjaarverslag 2016 geeft een  getrouw beeld van de activa, de passiva, de financiële positie en het verlies van VNC  NV en de in de consolidatie opgenomen onderneming.

1. Schaaij, CEO

T.J. de Vries, Voorzitter RvC

1. Halfjaarrekening 1 januari 2016 tot en met 30 juni 2016

3.1 Geconsolideerde balans per 30 juni 2016 (niet gecontroleerd)

3.2 Geconsolideerde winst-en-verliesrekening (niet gecontroleerd)

3.3 Geconsolideerd kasstroomoverzicht

Het kasstroomoverzicht is bepaald op basis van de indirecte methode.

3.4 Geconsolideerd overzicht mutaties in het eigen vermogen